Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J46a27n 51A13n35d17r24l42e

5. 10. 2014 11:49

Když pominu ostatní "nepresnosti" clanku, tak jednu ne: není pravda, ze (absolutni) prednost chodcu na zebrách (byt i jen před auty) je celosvetovy standard. Plati spise jen ve vyspělejších zemich a i tam jsou konkretni pravidla ruzna, například v Britanii plati jen na specialne oznacenych prechodech.

Kazdopadne prednost tramvaji na prechodech - nejen v Praze! - je ustanoveni vychazejici z praxe a nezbytne nejenom pro plynulost, ale i bezpečnost provozu, především cestujících.

1 0
možnosti

Podle § 5 odst. 2 písm. f) Zákona o silničním provozu řidič nesmí ,,Ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce; t y t o   p o v i n n o s t i   s e  n e v z t a h u j í   n a   ř i d i č e   t r a m v a j e . ".  Takže:

 1. Jedná se o zákonné ustanovení (obsažené v zákonu od samého počátku)!  Tedy o žádnou výjimku.

2  Vzhledem k tomu, že jde o zákonné ustanovení, je platné pro celou ČR, nikoliv jen pro Prahu. (Vaše nesmyslné přesvědčení o výjimce Prahy zřejmě vzniklo proto, že Praha má některá dodatečná bezpečnostní značení v místě přechodů, např. "Pozor! Tram!)

3.  Zřejmě zákonodárce chápal rozdíl v jízdě mnohatunové soupravy a osobáku či dodávky  (na rozdíl od Vás).

4.  Móóóc by mě zajímalo, kdo by byl - bez zmocnění v zákoně - podle Vás oprávněn dát jakoukoliv výjimku ze zákona.

0 0
možnosti

PS: Až budete příšte psát článek, zvažte Vaši brzdnou dráhu nesmyslů.

0 0
možnosti

P53a79v54e59l 40V46é23b27r

5. 10. 2014 10:07

Autor, možná z neznalosti, bezuzdně kecá. Výjimku tramvají z přednosti na přechodu pro chodce si nevymohl jakýkoliv dopravní podnik, ale prostý rozum. Kolejové vozidlo, t.j. vozidlo pohybující se kovovými koly na dvou hladkých kuse kovu, nemůže zabrzdit rychle - jednoduše by mu to začalo klouzat. Má sice možnost nouzového zastavení pomocí magnetických brzd - ale to je NOUZOVÉ brzdění, které nelze ovládat, je prudké, trhá koleje a poráží cestující. Dá se použít pouze tehdy, když je třeba zabrzdit stůj co stůj, i za cenu určitých škod, a nedá se použít k zabrzdění u každé jahody ... tedy pardon, na každém přechodu.

Autor se tedy, ve svatém nadšení, poněkud uťáp.

1 0
možnosti

Nejsem odborník na bezpečnost dopravy, ale od známých tramvajáků vím, jak je to s brzděním. Pokud  podle Vás zmizí přednost tram. na zebrách, budou tyto muset přijíždět VELMI POMALU!  Ale i při 30-ti km rychlosti bych Vás předhodil cestujícím, když řidič musí použít magnetickou brzdu; bez šrámu byste neodešel. Dodržet jízdní řád je pro MHD dosti obtížné, zvláště ve špičkách. Dle mého řešením by při Vašem návrhu bylo osadit přechody semafory a autobusy a tramvaje by si příjezdem  spec. autom. signálem vynutily rychlou změnu světel ve svůj prospěch. Jinak by jízdní řády MHD byly "pro srandu králíkům".

1 0
možnosti
Foto

A co přednost silničních vozidel na železničních přejezdech? Když může zastavit tramvaj, může třeba i Regionova. Obsazené váží stejně.

2 0
možnosti

Pokud to není ironie, pak to nemůžete myslet vážně 8-o Jinak se tenhle výplod ani nedá komentovat!

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS